Wednesday, May 30, 2012

Respect..Hormat..

Assalamualaikum dan Salam sejahtera..
fuhhh..tengok tajuk..macam berat..
tapi hakikatnya saja diberatkan..

Respect..Respect..Respect..
hanya tu yang aku mampu cakap sekarang..
kadang-kadang aku pening dengan sesetengah makhluk yang TIDAK faham maksud RESPECT!!
susah sangat ke nak faham maksud RESPECT dan HORMAT!!

apa aku ni??tak masuk bab isi lagi ni..
aku da bebel panjang..
huk..huk..huk..

baiklah..mari kita masuk bab isi dan kulit..
RESPECT ni sangat lah luas bidang kuasanya..
ceeeewaaahhh..
arini aku nak ghoyak bab HORMAT dalam perhubungan..

dalam relationship..rasa hormat adalah penting..
aku just nak bagi nasihat buat para gadis atau para jejaka yang bercinta bagai nak rak tu..
tolong RESPECT sahabat dan orang sekeliling pasangan anda tu..
bukan suruh tabik hormat..cuma TOLONG elakkan ganggu sahabat,kawan atau saudara mara atau jiran pasangan anda..

aku da naik muak bila para gadis dok add aku kt Fb,msg aku kt fb semata-mata nak tanya mana pakwe depa semua hilang la..awat dia senyap la..
bla..bla..bla..bla..
apa ke hal aku plak yang jadi kaunter pertanyaan..
adakah sebab aku dok lepak dengan jejaka yg korg fikir adalah pakwe korg??
pastu korang tanya plak..
"nape dia boleh keluar n lepak dgn awk tapi takde masa untuk sy??"
"nape dia boleh jwb call awk tapi xjawab call sy??"
"tolong sy..boleh sy nak tau psl si polan bin polan.."
"nape dia begitu..nape dia begini.."
pastu meroyan kt fb n msg..gila!!

heeelllllooooo!!!!!!!!!!
aku bukan kaunter pertanyaan tau..bukan juga badan atau rumah kebajikan yg dok jaga dia..
sebelom korg tanya aku soklan yang minta kaki tu..
penah tak korang tanya benda ni kt jejaka korg tu..
"syg..Syafaf tu sapa??"
"da lama ke kenal Syafaf tu??"
"syg ada pape ke dgn Syafaf tu??"
**bluekk,,nak muntah hijau aku..

aku memohon kepada gadis-gadis tersebut..tolong tanya soklan kt atas ni pada pakwe korg..
seblom tanya soklan kt aku..
tapi kan..penah tak korg terfikir yang pakwe korg tu TAK SUKA korg buat mcmtu..
ntah-ntah dia baru je nak uji kesabaran anda..trus FAILED..
muahahaha..
jangan salahkan aku lah klau pakwe korg terus ignore korg lepas tu..
bagi aku..dari korg dok attack aku..baik korg suh pakwe korg kenalkn korg kt aku..
sure-sure kita boleh jd friend n ntah-ntah aku siap boleh bg tips nak pikat hati pakwe korg tu..
klau da kena reject sapa yg rugi??
korg gak..bukan aku pn..sbb aku still kwn dgn pakwe korg..

so,next time..think before u act..
hormati persahabatan aku dgn pakwe korg..
hormati masa berharga pakwe-pakwe korg dgn sahabat-sahabat dia..
sbb belom tentu dia jmp sahabat dia hari-hari kan?

korang berhak rasa cemburu sbb sahabat pakwe korg perempuan..
tp dari korg marah-marah..baik korg jadi kawan..
bagi aku..aku lagi suka bila sahabat aku ada awek..
boleh jaga dia..boleh share rasa suka dan duka dia..
boleh tolong apa yg patut..
sbb klau tunggu aku nak tolong dan dengar sokmo..
mmg tak mungkin lah..
lagipn aku bukan dok sama negeri dengan sahabat aku..

>>moralnya..cemburu buta dan kurang rasa hormat boleh buat korg hilang pakwe korg..tak payah nak meroyan sangat..sebab dia bukan suami korg lg..
slow n steady je bergerak..jgn gelojoh..



INFO:
Persahabtan platonik ni boleh didefinasikan sebagai persahabatan antara lelaki dan perempuan tanpa wujud sebarang persaaanyang membawa kepada keinginan nafsu syahwat (kiranya bestfriend tanpa ada persaan cinta) sayang mungkin ada ^_^



**maaf..aku agak teremosi sepanjang menulis harini..
aku kadang-kadang pelik..
tak boleh ke respect pasangan korg..
serius aku cakap..aku naik muak dgn sikap sesetengah makhluk yg mcm ni..
aku dgn pakwe korang tu da kawan since form 4 tau..
sekarang umor pakwe korg da berapa tahun??
bukan baru kenal dia lepas korang kenal dia..
please jangan buat pakwe korg yg muak dengan korg..


love
~syupap~

No comments:

Post a Comment